Публикую мой небольшой онлайн - календарик по занятиям на курсах по технологиям Веб 2.0 на эту неделю.
Школа XXI века
понедельник, 26 марта 2012 г.
воскресенье, 25 марта 2012 г.
Використання сучасних ІТ технологій у викладанні біології
Тема: Використання сучасних ІТ технологій у викладанні біології
Цілі: Забезпечення різних індивідуальних траєкторій здобування
повноцінної освіти, що враховують здібності, можливості, інтереси учнів; Забезпечення більш високого рівня професійній компетентності
вчителя.
Задачі: Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів
занять; Підвищення якості проведення учбових занять на основі
впровадження нових технологій; Виявлення, узагальнення і поширення
досвіду творчо працюючих вчителів; Вдосконалення видів і форм
діагностики і контролю; Розробка учбових, науково – методичних і
дидактичних матеріалів.
Складна і багатобічна повчальна і виховуюча діяльність вимагає
регулярної і систематичної роботи по підвищенню кваліфікації. Вчитель
завжди повинен задовольняти зростаючі запити школярів. Виходячи з
основної загальноосвітньої проблеми школи, я поставила перед собою
питання по самоосвіті:
1.Наявність інновацій в роботі, тобто опанування нових інформаційних
технологій, введення нових освітніх стандартів. Працювати над
створенням в колективі учнів класу творчої обстановки, здорового етично,
– психологічного клімату. Поширення педагогічного досвіду на
муніципальному і регіональному рівні;
2. Самоаналіз і оцінка своєї творчої діяльності. Продовжувати
вивчати педагогічний досвід інших викладачів. Планомірне і
систематичне вдосконалення методів учбово-виховного процесу у всіх
класах. Уміння надати практичну допомогу колегам в опануванні
інновації
3. У кожному класі, де викладаю біологію, ставити перед собою завдання –
проаналізувати потреби і здібності дітей, враховуючи його вікові
особливості і зацікавленість.
Мультимедійні уроки я будую за такою структурою:
1 Мотивація уроку Короткий вступний матеріал. Часто мотивація містить
проблемне питання.
2 Оголошення теми та очікуваних результатів уроку
3.Основна частина уроку Опанування навчальним матеріалом уроку: робота з
поняттями, невеликі текстові фрагменти, що містять навчальну
інформацію. Часто я об’єдную учнів у малі творчі групи і пропоную
певного часу знайти відповіді на поставлене питання. Питання можу
пропонувати як усім групам, так і диференційовано. Працюючи над основним
матеріалом уроку учні можуть користуватися посібниками або звертатися
по допомогу до вчителя, якам надається у вигляді уточнюючих запитань,
аналогій, рекомендацій, порівнянь. Питання опрацьовуються під час уроку
до готового результату – до повного засвоєння. Підбиття підсумків уроку
Включає рефлексію почуттів ( наприклад, що сподобалось на уроці
найбільше), способів діяльності учнів (наприклад, що робили на уроці) та
відтворення учнями основних уроку. Відповідні слайди з текстовими
фрагментами доцільно знову продемонструвати на дошці.
Мультимедійні технології дозволяють «втиснути» в урок практичні
завдання, не обмежуючись лише викладанням теоретичних засад. Основна
частина уроку може включати і проведення невеликої навчальної дискусії.
Може виникнути питання - а чи не є використання мультимедійних
технологій даниною сучасності, адже такі ж етапи можна запланувати й для
звичайного уроку? Однак, уже перший досвід свідчить, підвищується
ефективність засвоєння матеріалу, інтенсифікується процес навчання,
стимулюється інтерес навчання, стимулюється інтерес учнів як до знань,
так і до процесу їх отримання.
Систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем
презентацій, призводить, на мою думку, до:
підвищення якісного рівня використання наочності на уроці;
підвищення продуктивності уроку;
установлення між предметних зв’язків;
появи можливості організації проектної діяльності учнів зі створення
навчальних програм під керівництвом викладачів біології та інформатики;
учитель, що створює презентацію, змушений звертати величезну увагу на
логіку подання навчального матеріалу, що позитивно позначаються на рівні
знань учнів;
змінюється на краще взаємини з учнями, «далекими» від біології, особливо
тих, хто захоплюється інформатикою;
в учнів змінюється ставлення до комп’ютера. Діти починають сприймати
його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської
діяльності.
Зрозуміло, що уроки з використанням мультимедійних технологій потребують
великої підготовки. Учитель повинен уміти користуватися різноманітними
програмами6 графічними, flash-анімації, веб-редактора, програмами для
створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео. Усе
залежить від того, в якому вигляді ви вирішили подати анімацію. Це може
бути відео, презентація, веб-сторінка з різноманітними роликами.
Узагалі, вибір дуже великий.
Готуючись до уроків біології, учні використовують мате¬ріали,
опубліковані в Іпtегпеt, для підготовки доповідей і рефератів. Це
електронні енциклопедії, текс¬ти художніх та науково-по¬пулярних книг,
матеріали періо¬дичних видань. Користуються та¬кож каталогами й
замовленнями книг у публічних бібліотеках через Internet .
Оформляючи дослідницькі роботи і реферати, учні застосо¬вують сучасні
прикладні ком¬п'ютерні програми (Word, Excel, Microsoft Power Point,
електрон¬ні варіанти рефератів), що сприяє розвитку комп'ютерної й
інфор¬маційної культури учнів.
Нині особливий акцент у на¬вчанні ставиться на власну діяль¬ність дитини
щодо пошуку нових знань. Завдання вчителя — орга¬нізувати роботу
школяра так, щоб він захотів знайти і засвоїти необхідну інформацію,
підштовх¬нути його до набуття знань, до абсорбції головного матеріалу.
Здійснити активізацію без допо¬моги комп'ютера, як одного з основних
інструментів, що дає змогу поєднати фізичні й розу¬мові потенціали
організму, вва¬жаю, важко, адже в учнів перева¬жає увага розсіяного
типу. Інте¬ресу до читання додаткової літе¬ратури, відвідування
бібліотек сучасні учні не мають, тому ви¬конання домашніх завдань
зали¬шає бажати кращого. Натомість комп'ютер привчає до самона¬вчання і
самовиховання.
Яке місце займає комп'ютер у навчанні учнів?
Нині наявні різні види елект¬ронних навчальних видань, адре¬сованих і
учням, і вчителям: біб¬ліотеки електронних наочних по¬сібників,
практикуми, тренаже¬ри. Інформаційну базу елект¬ронних видань становлять
колек¬ції фотографій і малюнків, анімаційні сюжети, добірки
відеоматеріалів,
інтерактивні модулі, що дають змогу вивчити новий мате¬ріал і перевірити отримані знан¬ня. Тривимірні моделі й віртуаль¬ні лабораторії сприяють ознайом¬ленню з явищами та об'єктами, вивчення яких складно реалізува¬ти під час традиційного навчання біології. Електронні практикуми на¬дають учням можливість закрі¬пити практичні навички, підго¬туватися до перевірочних і конт¬рольних робіт, підсумкової атес¬тації. Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу й більшу кількість дітей. Насамперед над самим має бути цікаво те, що ми робимо, як ведемо урок. Коли ти задоволений, щасливий від створеного уроку, то й твоя енергія обов’язково передається дітям. І ти, напевно, зможеш заразити своїм бажанням пізнати щось нове, разом створити якесь диво. Кожен раз, коли створюю черговий проект або урок, я відчуваю неймовірне задоволення від роботи, а ще більше – від результату. Бажаю кожному спробувати хоча б раз використовувати мультимедійні технології, а далі ви вже не зможете інакше. Вважаю, що основним показником того, що я на правильному шляху, - це очі дітей, які із захопленням і неймовірним бажанням працюють на таких уроках, а також беруть активну участь у їх розробці, підборі матеріалу. Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках біології набуває дуже великого значення. Комп’ютер з мультимедія в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори, він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі. Застосовуючи на уроках біології мультимедійні технології, вчитель може демонструвати: Усе це дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень: підвищувати статус учителя; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку; ефективно організовувати контроль знань, умінь та навичок учнів; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів. Проведення уроку у разі комплексного застосування традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й уміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації. Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках біології сприяє активізації творчої пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність нав¬чально-виховного процесу. Саме за такими технологіями — май¬бутнє сучасної освіти.
Подписаться на:
Сообщения (Atom)